„Lexus” siekia tapti vien elektra varomų prabangių automobilių prekės ženklu
Naujienos

„Lexus” siekia tapti vien elektra varomų prabangių automobilių prekės ženklu

„Lexus” išdėstė savo naujos kartos visiškai elektrinių modelių strategiją, kurioje taikomi dizaino principai ir naujos technologijos, pakeisiančios automobilių ateitį. Daugiau informacijos rasite prisegtame pranešime.
Skaityti daugiau

„Lexus” siekia tapti vien elektra varomų prabangių automobilių prekės ženklu

„Lexus” išdėstė savo naujos kartos visiškai elektrinių modelių strategiją, kurioje taikomi dizaino principai ir naujos technologijos, pakeisiančios automobilių ateitį. Kasmetiniame „Kenshiki” forume Briuselyje bendrovė išsamiau pristatė savo planą, kaip iki 2035 m. visame pasaulyje taps 100 % elektra varomų automobilių (BEV) prekės ženklu, o Europoje - dar anksčiau, iki 2030 m., jei leis rinkos sąlygos.

Pascal’is Ruch’as, „Lexus Europe” ir vertės kūrimo grandinės viceprezidentas, teigė, jog „Lexus” nuo pat prekės ženklo įkūrimo 1989 m. buvo technologijų pionierius. Ir didžiuojasi tuo, kad meta iššūkį prabangių automobilių rinkos tradicijoms ir nuolat sukuria klientams pridėtinę vertę. Kalbant apie elektrifikaciją, „Lexus” ir vėl praplės ribas aukščiausios klasės automobilių pasaulyje: sukurs naują modulinę automobilių struktūrą ir naujos kartos akumuliatorius, kad ne tik pagerins savo BEV automobilių eksploatacines savybes, bet ir iš naujo padės atrast vairavimo malonumą.

„Taip pat įvyks revoliucija programinės įrangos srityje, kuri leis mums kurti aukščiausio lygio personalizuotas transporto priemones ir taip prabanga taps išties asmeniška kiekvienam mūsų klientui.”

Naujos kartos „Lexus” BEV automobiliuose bus išnaudotos konstrukcinių dalių dydžio ir svorio mažinimo galimybės, o elektrifikavimo technologijų pažanga leis toliau tobulinti „Lexus” vairavimo parašą - nuolatinį, malonų ryšį tarp vairuotojo ir automobilio, suteikiantį komfortą, pasitikėjimą ir kontrolę bet kuriuo metu.

  „LF-ZL“ ir „LF-ZC” koncepcijos: čia krypsta ateities modeliai

Neseniai pristatyti „Lexus LF-ZC„ ir „LF-ZL” koncepciniai modeliai atskleidžia, kaip „Lexus” ketina maksimaliai išnaudoti elektrifikavimo ir inovatyvių technologijų teikiamas galimybes, kad užtikrintų naują mobilumo patirtį.

„LF-ZC“ (angl. „Lexus Future Zero-emission Catalyst”), kuris Europoje debiutavo „Kenshiki“ renginyje, anonsuoja naują serijinį „Lexus” sedaną, kurį planuojama pradėti gaminti 2026 m. Jis išnaudoja „Lexus” elektrifikavimo patirties privalumus, pasižymi aptakiomis proporcijomis, žemu svorio centru, erdviu salonu ir dizainu, kuriame funkcionalumas dera su malonia estetika.

„LF-ZL” (angl. „Lexus Future Zero-emission Luxury”) - tai pavyzdinis baterijomis varomas elektrinis visureigis, kuris užtikrins sklandų ryšį tarp žmonių, mobilumo ir visuomenės. Važiavimo patirtį bus galima pritaikyti prie kiekvieno naudotojo pageidavimų, o sąveika su automobiliu pasieks aukštesnį lygį - automobilis teiks asmeninius pasiūlymus, atsižvelgdamas į vairuotojo stilių ir įpročius. Didžioji dalis salono medžiagų – iš bambuko, kurio naudojimas – žvilgsnis į japonų tradicijas, o kartu atspindi ir tvarų požiūrį: pramoninis šio greitai augančio augalo naudojimas yra būtinas, kad būtų išvengta jo pertekliaus ir apsaugota gamta.

Abiejose koncepcijose funkcionalumas derinamas su grožiu, naudojant naują „provokuojančio paprastumo” dizaino temą. Taip plėtojamas „Lexus” identitetas, pasitelkiant rafinuotą, paprastą dizainą, kuris suteikia išskirtinę išvaizdą.

Visiškai skaitmeninė išmanioji vairuotojo kabina suteikia vairuotojui greitą prieigą prie valdiklių. Pagrindinė ypatybė - vairo valdymas išskirtine „Lexus One Motion Grip” technologija. Visos funkcijos integruotos mažuose skaitmeniniuose ekranuose abipus vairuotojo.  Kairėje pusėje esančiame skydelyje išdėstyti operaciniai valdikliai, pavyzdžiui, pavarų perjungimo, saugos ir pagalbos vairuotojui (ADAS) sistemos ir važiavimo režimo pasirinkimas, o dešinėje pusėje sugrupuotos patogumo funkcijos, pavyzdžiui, garso, klimato kontrolės, telefono ir dirbtinio intelekto funkcijos. Koncepcijose taip pat įrengti skaitmeniniai galinio vaizdo ir šoniniai veidrodėliai bei itin platus monitorius, skirtas prieigai prie pramogų ir mobilumo programėlių, priekyje sėdinčiam keleiviui.

  „Arene" operacinė sistema

Naujoji „Lexus” operacinė sistema „Arene” atvers naujas pramogų ir ryšio galimybes. Naudojant dirbtinį intelektą, balso atpažinimo sistema greitai reaguos į komandas ir galės teikti asmeninius, lanksčius pasiūlymus – lyg turėtumėt asmeninį asistentą.  Sistema netgi galės išmokti vairuotojo įpročių: pageidaujamas programėles bei funkcijas galės įjungti automatiškai, neprašant vairuotojo.

  Važiavimo našumas

„Lexus” išnaudos specifines BEV automobilių eksploatacines savybes, pavyzdžiui, galingą pagreitį ir sklandų varomosios jėgos valdymą, kurį užtikrina DIRECT4 visų varančiųjų ratų technologija, kad padidintų vairavimo malonumą ir leistų vairuotojui jaustis išvien su savo automobiliu.

DIRECT4, kuri jau įdiegta visiškai elektriniuose hibridiniuose „Lexus RZ” ir „RX” modeliuose, nuolat subalansuoja varomąjį sukimo momentą tarp priekinės ir galinės ašies, atsižvelgdama į kiekvieno rato apkrovą. Tai užtikrina optimalią trauką bet kokiomis važiavimo sąlygomis, tolygų greitėjimą, geresnes savybes posūkiuose ir stabilesnę automobilio padėtį. Būsimieji „Lexus” BEV automobiliai pasižymės intuityvesniu vairavimu, ypač važiuojant vingiuotais keliais.

Naujoji „Arene” operacinė sistema pakeis automobilio pojūčius ir elgseną važiuojant skirtingais režimais, pavyzdžiui, pasirinkus prabangaus automobilio arba galingo automobilio, taip pat vairuotojas pojūčius galės perkelti į kitą lygį keisdamas automobilio garsą ir vibraciją.

  Modulinė transporto priemonės konstrukcija

Naujos kartos „Lexus” BEV automobiliuose bus naudojama nauja modulinė konstrukcija, pagal kurią automobilio kėbulas bus suskirstytas į tris dalis - priekinę, vidurinę ir galinę. Tai padaryti bus įmanoma naudojant „gigacasting” sistemą, suteikiančią didesnę automobilio formos laisvę. Sumažinus dalių skaičių - šiuo metu priekinę ir galinę transporto priemonės konstrukciją sudaro apie 175 atskiri elementai - smarkiai sutrumpės gamybos laikas ir bus galima lanksčiai ir greitai kurti įvairių tipų modelius. Priekinį ir galinį modulius bus galima pagaminti greičiau nei per dvi minutes. Modulinė struktūra taip pat bus pranašesnė dėl didesnio standumo ir mažesnio svorio, kas dar labiau pagerins automobilių dinamiką. Taip pat bus atsižvelgta į remonto išlaidas, užtikrinant, kad nedideli eismo įvykiai nesukeltų klientams didelių išlaidų remontui.

Gamybos procesas taip pat bus pertvarkytas - automobiliai savarankiškai judės kiekviename gamybos etape savaeigėje surinkimo linijoje.

  Įvairių technologijų apjungimo metodas ir produktų vystymas

Artimiausiu metu, iki 2026 m., „Lexus” ir toliau taikys daugiatechnologinį elektrifikavimo metodą, pagrįstą trimis automobilių tipais: modeliai, siūlantys kelias jėgainių parinktis, pavyzdžiui, „UX”, „NX” ir „RX” visureigiai; BEV automobiliai, kuriuose naudojama dabartinė „Lexus” pasaulinės architektūros platforma, pavyzdžiui, „RZ”; ir BEV automobiliai, sukonstruoti naudojant naujos kartos platformą, pavyzdžiui, būsimas modelis, sukurtas pagal „LF-ZC” koncepciją.  Per ateinančius kelerius metus, siekiant išplėsti ir paįvairinti „Lexus” asortimentą, bus pristatytos transporto priemonės, atstovaujančios kiekvieną iš šių trijų kategorijų.

Visi modeliai išsiskirs naujais tobulinimais įvairiose srityse. „Lexus” pirmieji pradės naudoti naujas akumuliatorių technologijas, įskaitant naują ličio jonų akumuliatorių, kuris, kaip tikimasi, bus įkraunamas nuo 10 iki 80 % per maždaug 20 minučių, o važiavimo nuotolis sieks apie 800 km (WLTP ciklas). Bus galima įsigyti ir ekonomiškesnį akumuliatorių, kuris padidins pasirinkimo galimybes klientams.

2024 m. pavasarį „RZ” asortimentas bus papildytas nauja versija, varoma priekiniais ratais. Ateityje taip pat planuojama įdiegti sistemą, atkartojančią mechaninės pavarų dėžės pojūtį ir veikimą BEV automobiliuose - tai dar vienas „Lexus” misijos sutelkti dėmesį į vairavimo malonumą aspektas. Iš išorės automobilis bus toks pat tylus, kaip ir bet kuris kitas BEV automobilis, tačiau prie valdymo pulto vairuotojas pajus visus mechaninės pavarų dėžės pojūčius, įskaitant variklio garsą ir vibraciją.

  „Lexus” augimas Europoje

Šiais metais bendrovė tikisi, kad Europoje bus parduota apie 74 000 naujų automobilių. Tai yra maždaug 50 % daugiau nei 2022 m., todėl „Lexus” yra viena sparčiausiai augančių premium klasės markių. Tai taip pat bus naujas bendras regiono, neįskaitant Rusijos, rekordas.

Ši sėkmė grindžiama stipria modelių gama, kuri per pastaruosius dvejus metus buvo beveik visiškai atnaujinta. Asortimentą sudaro trys visiškai nauji modeliai D ir E premium klasės visureigių segmentuose - „NX”, „RX” ir „RZ” - siūlantys hibridines elektrines, iš tinklo įkraunamas hibridines elektrines ir akumuliatorines elektrines jėgaines.

Tikimasi, kad šis pagreitis išliks ir 2024 m., skatindamas bendrovę siekti būsimo užmojo - šešiaženklio pardavimų skaičiaus Europoje. „Lexus” atskleidė du visiškai naujus modelius, kuriais prekės ženklas žengia į naujus rinkos segmentus: naująjį flagmaną „LM” „Luxury Mover”, skirtą keleivių pervežimui, ir „LBX” - pirmąjį mažą miesto krosoverį. „LM” modelis perkelia keleivių komfortą iki neregėto lygio, o „LBX” meta iššūkį nusistovėjusiai prabangių automobilių hierarchijai, įrodydamas, kad prestižinės savybės, kokybė ir vairavimo patirtis gali būti užtikrinta mažame automobilyje.

Šie modeliai rodo „Lexus” augimo ambicijas ir norą toliau plėsti ribas kuriant automobilius, skirtus naujoms vartotojų grupėms.

 

Nuotraukų galerija